Efter rejsen

Vi har samlet de vigtigste informationer til dig, der er kommet hjem fra ferie.

Sivota Folkeferie Må Ikke Videregives (12)

Få svar på de vigtigste spørgsmål

Vi har samlet de vigtigste spørgsmål til dig, der er kommet hjem fra ferie. Hvis du har andre spørgsmål, så er du altid velkommen til at kontakte os på info@aarhuscharter.dk eller på tlf. 8620 2900.

Har du glemt noget i flyet eller på rejsemålet, skal du kontakte os hurtigst muligt på tlf. 8620 8600. Herefter starter vi en eftersøgning mod et mindre ekspeditionsgebyr.

Oplever du uregelmæssigheder under rejsen, skal du altid kontakte din rejseleder, så vi har mulighed for at udbedre uregelmæssighederne med det samme. Undladelse heraf kan medføre tab af retten til senere behandling af reklamation. 

Reklamationer efter endt ferie skal være Århus Charter i hænde senest 4 uger efter hjemkomst på gaestemail@aarhuscharter.dk. Henvendelser derefter besvares ikke. Der kan forekomme en behandlingstid på op til 4 uger. Anfør venligst rejsens bookingnummer i din henvendelse.

Der modtages ikke reklamationer på det grundlag, at andre har fået bedre værelser, eller at andre har betalt en anden pris for samme rejse. 

Såfremt der ved en reklamation ikke opnås enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet for en uvildig rådgivning.

Pakkerejse-Ankenævnet
Røjelskær 11, 3. sal
2840 Holte
Tlf. 4546110
www.pakkerejseankenaevnet.dk

Der kan hos Pakkerejse-Ankenævnet forekomme en behandlingstid på op til 6 måneder.

Hvis der er ikke opnås enighed ved en reklamation, hvor der kun er tale om rene flybilletter, henvises til Forbrugerklagenævnet. Læs mere her

Flyforsinkelser

Har du købt en pakkerejse (fly + indkvartering), og skulle du mod forventning opleve en flyforsinkelse på udrejsen, vil du have krav på kompensation ud fra den ferietid, du har mistet jævnfør pakkerejseloven. Som flypassager kan du, udover ”Lov om Pakkerejser”, også have krav på kompensation og/eller refusion i henhold til flypassagerers rettigheder under EU-forordning 261.

Din rejse er omfattet af EU-forordning 261, såfremt:

  • Du rejste fra en lufthavn i EU eller ankom til EU med et EU-flyselskab
  • Du ankom til dit rejsemål mindst 3 timer forsinket (Gælder ikke, hvis flyforsinkelsen skyldes usædvanlige omstændigheder som uvejr, strejke eller fabrikationsfejl på flyet).

Vi må som rejsebureau ikke håndtere henvendelser angående EU-forordning 261. Du skal søge om kompensation og/eller refusion efter EU-forordning 261 direkte hos flyselskabet.

Vi gør opmærksom på, at du først kan søge om dette, når du er ankommet på rejsemålet, samt længden på og årsagen til forsinkelsen er kendt. Flyselskabet har ret til at fratrække den eventuelle kompensation, som du har modtaget fra os, i forbindelse med flyforsinkelsen.

Du kan læse mere om EU-forordning 261 og dine rettigheder her: www.flypassager.dk

Direkte henvendelse til flyselskabet

Airseven: fly@airseven.dk, www.airseven.dk

Jettime: eu261service@jettime.comwww.jettime.com