Verdenspremiere hos Århus Charter

Århus Charter lancerer, som det første rejseselskab i verden, den Syditalienske perle Lampedusa, som ny charterdestination.

Århus Charter har i år danmarkspremiere på den uspolerede græske ø Ithaca som ny charterdestination, og den 23. maj letter det første fly til Ithaca.

Men nu kan det århusianske rejsebureau lancere intet mindre end en verdenspremiere, idet bureauet er det første rejsebureau i verden, som arrangerer charterrejser til den skønne italienske ø Lampedusa.

”Vi er utrolig stolte af at være det første rejsebureau i verden, som kan tilbyde vores gæster charterrejser til Lampedusa. Den lille ø har hidtil primært været forbeholdt italienske feriegæster, som for længst har set skønheden og charmen ved Lampedusa, men nu har vi fået muligheden for i hele juli måned at flyve vores gæster direkte fra Aarhus Lufthavn og ned til lufthavnen på Lampedusa, hvorfra der kun er 5-10 minutters transfertid til alle vores hoteller”, fortæller Bureauchef og medejer hos Århus Charter, Henrik G. Jensen.

Han fremhæver bl.a. Lampedusa’s mange uspolerede strande med kridhvidt sand og rent og turkisblåt vand, som indbyder til badning, snorkeldykning og sejlads rundt til de mange spændende og uberørte grotter og bugter.

”Men derudover vil jeg også gerne nævne hotellernes høje standard og ikke mindst Lampedusa’s charme, ægthed og høje gastronomiske standard, som man kan stifte bekendtskab med inde i byen Lampedusa. Byen rummer masser af restauranter, barer og et spændende og autentisk havnemiljø, hvor de lokale fiskere lander deres friske fisk og skaldyr. Endvidere er Italien, og især Syditalien, altid garant for stor gæstfrihed og et højt serviceniveau, som vores gæster fra sommer kan nyde godt af ”.

På størrelse med Anholt

Lampedusa er Italiens sydligst beliggende ø. Størrelsesmæssigt er den på kun ca. 20 km², eller ca. ligesom Anholt.

Der bor 5.500 indbyggere på Lampedusa, og de bor stort set alle i hovedbyen Lampedusa.

Øen er et yndet feriemål for mange italienere, og en række prominente navne – deriblandt Silvio Berlusconi – har valgt at have deres sommerresidens på øen.

Århus Charter tilbyder et flot hotelprogram af høj kvalitet på den lille ø, og de ligger alle i, eller nær ved, hovedbyen Lampedusa, tæt på det spændende byliv og de fantastiske strande i området.

Flyvetiden fra Aarhus Lufthavn til Lampedusa er 3½ time, og i år kan Århus Charter tilbyde fem afgange, som alle ligger i højsæsonen i juli måned. Som altid får man som rejsende med Århus Charter gratis parkering i Aarhus Lufthavn.

”Vi har store forventninger til Lampedusa, og håber næste år, at kunne tilbyde endnu flere afgange til den lille italienske perle”, understreger Bureauchef og medejer Henrik G. Jensen fra Århus Charter.