Rejsebureau tilbyder gratis parkering i Aarhus Lufthavn

Århus Charter tilbyder nu deres gæster gratis parkering

Charterbureauet Århus Charter tilbyder som noget helt nyt gratis parkering for alle deres gæster, som flyver fra Aarhus Lufthavn. Dermed sparer de deres gæster for den ekstraudgift, som parkeringsudgiften udgør.

Bureauchef hos Århus Charter, Henrik G. Jensen, fortæller om den nye service: "Selvom vores gæster kommer fra hele landet, så kommer langt hovedparten far det lokale og regionale område omkring Aarhus. Derfor er det også helt oplagt, at vi benytter Aarhus Lufthavn som vores primære lufthavn, og at vi på den måde også understøtter lufthavnens fortsatte beståen. Dertil kommer at lufthavnen er nem og bekvem at rejse fra, uden lange køer til check-in eller sikkerhedskontrol".

"Men vi har konstateret, at det for mange af vores gæster er et irritationsmoment, at de oveni prisen for deres rejse skal lægge yderligere udgifter til parkering i lufthavnen. derfor undersøgte vi muligheden for at lave en aftale med Aarhus Lufthavn. Det er nu lykkes, sådan at det er Århus Charter, som påtager sig udgiften til parkeringen og dermed sparer kunden for denne omkostning. Og det er vel at mærke på ALLE rejse ud af Aarhus Lufthavn, med opstart fra vores sommerrejser, som går i gang 1. maj i år".

Fordobler kapaciteten i Aarhus Lufthavn

Århus Charter benytter fortsat i et vist omfang lufthavnene i Billund og Aalborg, hvorfra der flyves til forskellige destinationer. Men langt hovedparten af bureauets afgange sker fra Aarhus Lufthavn, hvor man sidste år sendte ca. 13.500 gæster afsted på ferie. Dette tal bliver far og med i år næsten fordoblet, idet bureauet nu råder over ca. 26.000 flysæder fra Aarhus Lufthavn.

Det er muligt, fordi Århus Charter er vendt tilbage til det oprindelige koncept med at benytte "egne" fly, som man chartrer hos det danske selskab DAT, Danish Air Transport.

"Tidligere har vi delt flyene med andre selskaber, men fra og med i år chartrer vi vores egne fly i form af typen Airbus 320, som har en kapacitet på 180 passagerer. DAT er en rigtig god samarbejdspartner, som vi kan stole på leverer det, som vi står inde for over for vores gæster: Den højeste sikkerhed, personlig service, afgange til tiden og den nødvendige fleksibilitet, når det kræves", pointerer Henrik G. Jensen